Wednesday, April 2, 2014

Jambatan Sultan Abdul Halim Muadzam Shah

tentu ramai yang tahu bila aku sebut jer nama jambatan nie..okk nie merupakan jambatan kedua pulau pinang...  ada banyak faktor kenapa jambatan ini di wujudkan...


dan untuk pengetahuan korang jambatan ini juga merupakkan jambatan terpanjang kat malaysia..bahkan di asia tenggara pon..nama jambatan ini di ambil dari nama Agong kita sekarang ini...



okk meh sini nak bercerita sikit pasal jambatan nie...okk jambatan kedua nie...kalau korang dari arah selatan memang dekat nak exist sebab korang tak payah keluar juru...ada exits untuk jambatan ini sendiri..iaitu bandar cassia...kalau korang dari arah utara dan nak rasa naik jambatan nie..aku cadang kan masa korang nak datang..sebab nak datang nanti korang kena bayar tol..jadi korang boleh rasa lah tol baru...



masa aku lalu jambatan nie..jambatan nie masih di beri penggunaan percuma selama sebulan selepas di rasmikan oleh perdana menteri kita...jadi merasa lah naik jambtan free...


okk jambatan nie exits di batu maung, bayan lepas memang dekat dah....jadi denstinasi pertama yang di tuju oleh aku dan family aku ialah bukit bendera . jadi dekat lah nak ker bukit bendera lepas lalu di jambatan kedua nie...


dan selepas jalan jalan di sekitar penang ( nanti aku buat 1 per 1 entry) kami balik semula ke ipoh pada hari yang sama...masa balik nie ikot jambatan pertama..di sebabkan adik pertama kali ke penang jadi kami bawak dy ke jambatan pertama...nak tunggu ferry lambat sangat...dekat 1KM jugak lah berbaris...huhuhu