Sunday, April 20, 2014

Nak belajar bahasa inggeris dengan mudah?

aku rasa benda nie yang orang dewasa jer boleh praktikkan ..macam student ker nak improve kan sebutan tu boleh lah...


macam manerr?? sekarang kan dah banyak lagu bahasa inggeris alah korang pergi check kat youtube tu melambak...pilih jer maner 1 korang nak nyanyi...lepas tu tu buat apa..ikot lah..alah alah karaoke macam tu...maklumlah nak suruh baca paper memang tak ada makna nyer kan..so korang nyanyi lah...


untuk permulaan tak payah lah ambik lagu yang terus rap ker apa ker..ambik yang slow slow lah..bermula dengan acoustic tu ..cari yang ada siap lirik sekali tu macam pergi karaoke tu...hah nyanyi...nyanyi berulang kali sambil ko rasa cara ko sebutan dah betul semua then ko beralih ke lagu yang lebih mencabar pulak...


part suara ko macam katak ker apa ker pedulikan yang penting ko dapat sebut dengan betul...jangan malu pada orang tapi malu pada diri sendiri..sebab tak dapat nak menguasai bahasa dengan mudah...


untuk kanak kanak pulak ambik lah lagu yang bersesuaian bukan nya bantai korang bagi lagu backstreet boy pulak...


ok benda nie aku dah praktik kat aku dulu.. memang lah aku punyer english dulu terok..bila aku buat cara nie ada lah kemajuan sikit... alhamdulliah...


kalau korang nak ikot boleh jer cara nie..bila dah betul sebutan baru lah korang pergi ke langkah seterusnya..


semoga berjaya yang maner yang ikot tu...yang penting jangan malu pada orang lain..malu pada diri sendiri..

GOOD LUCK