Wednesday, April 9, 2014

Pasembur & Jeruk Madu Pak Ali

okk hari tu kan aku ada pergi Penang dengan family aku...alah yang lalu jambatan kedua tu...so lepas pergi bukit bendera kami pergilah padang kota lama...memang port nak makan lah jawab nya...


padang kota lama tu tepi laut...memang syyokkk arr..kena angin laut semua....jadi krang yang maner dah lapar memang ikot nafsu habis lah jawab nya....semua apa yang depan mata ko semua ko nak...tu aku berani jamin lah...macam akak aku kena makan pasembur sampai RM70...huuurrmmm....



aku ayah dan ibu pergi ambik tempat...so bila dah dapat tempat nanti orang penjual kat situ akan ambik order lah...tak payah panggil orang kat situ datang...so ayah dah order sotong kangkong...yang akak dengan adik pulak pergi pilih untuk pasembur...dari jauh aku dah nampak dah akak aku pergi ambik macam macam..memang sedap lah makan..ko dah lapar lepas tu pulak port ko tepi laut memang lah laju...sampai tak sempat nak ambik gambar...letak jer terus makan..nampak tak bertapa kelaparan nya kitaorang...



okk apa yang akak aku ambik dy bantai pergi ambik ketam udang sampai 2 ekor..sotong.. dan benda lain...huurrmmm benda lain lain pon dah berapa dah 1...dah habis baru aku tanya akak aku..tkot ayah tak lalu nak makan...sebab macam tu jer dah 70 hehehehe...so lepas tu pergi order lagi char kueh tiow dan mee udang....haiiyooo siapa mau makan nie darr... tapi lepas tu habis jer...


lepas makan kat padang kota lama.. kitaorang pergi jalan dekat jalan chowrasta....untuk beli jeruk madu pak ali...hehehehe..bila time kat sini pulak...tak per lah boleh bawak balik...ibu dan ayah beli lebih untuk kekawan kat sekolah...akak pon sama beli untuk kekawan di office...dan aku beli untuk makan aku jer lah...hahahahaa....itu pon dah RM90 dah shopping wooo....


diam tak diam jer...kalau nak ikot kan agak banyak lah sehari perbelanjaan...sebelum tu pergi bukit bendera dan RM32..dekat RM200 jugak lah sehari kat penang...tak per lah sekali sekala bak kata ayah...wakakaka....