Sunday, July 31, 2011

ramadhan al mubarak...

ya ramadhan....
tu biasa kita dengar tiap-tiap tahun....
jadi tok thn nie..aku berpuasa ngan kekawan di KPTM sahaja..
tidak bersama family..seperti tahun tahun lalu..
so sad...
memang tersangat sedih...bila di kenang kan kembali...
aper nk buat ankmu di perantauan..
kekonon jer perantauan...

aku kena biasa kan diri..dengan keadaan suasana dan
bermacam macam perangai..
jadi tok bulan nie..
aku sudahi dengan
wabila hi waltaufiq wah hidayah
bye bye....

Monday, July 25, 2011

RINDU.........................................................

aku rindu kat family...
aku rindu kat rumah...
aku rindu kat semua orang kat semban
aku rindu kat member lama SMKTTJ,PTPL....
aku rindu kat situasi sekolah..n ptpl...
aku rindu kat cecikgu aku dulu....
aku rindu kat my first lecture..PN.SITI MASLINDA SAHARUDDIN...
aku rindu kat bandar seremban...
aku rindu kat semua ahli keluarga ku
aku rindu kat pak long pak itam dan semua ahli keluarga ku
aku rindu kat wan...
aku rindu kat FAZRIEEEEE....
aku rindu kat semua orang yg aku sayangi....

kpd FAZRIE....
yana tau yana jauh dari abg..
yana rasa yana blh jaga diri yana...
kepada abg yana mohon restu mu.
yana mohon kerjasama mu..
yana mohon supaya abg tidak kuat cemburu..
wat makluman abg..
yang tetap kan status yana sebangai 'in a open realitionshirp'
yana harap abg tidak cemburu buta..
yana harap sgt kerjasama dari abg...

I MISS U A LOOOTTTTT..
I HOPE WE CAN GET SEE ANOTHER TIME N DAY...
DON'T BE SAD HONEY....

Seminggu di KPTM Ipoh......

macam macam perangai yang aku jumpa dan mcm macam karenah.....
semua nya berbeza masa zaman sekolah dan juga ptpl....
tetapi pengalaman yang paling indah ialah semasa zaman persekolahan...
sebaba???
dah kenal lama kawan kawan...sejak dari form 1...
so perangai memasing dah hafal...
mcm maner nk mengatasi n macam maner nk membendung kena 'taufan' pon dh tau..
kat sini tak blh.....
masalah cikit....
semua tak blh..itu tak blh ini tak blh...
so ada bnyk tentangan di sini...

dari segi pemikiran..
ada yg lbh matang dan ader nyer tidak..
tang situ mlz nk komen sebab...
diri sendiri so diri sendiri jer lah yg paham..
orang lain tau atau tidak dy akan buat buat tak tahu(buat bodoh)
tapi klu nk msk maner IPTA or IPTS tolong mature kan diri anda...
jangan smapi orang lain kena kejut kan ko tdo..
tang situ ader orng suka nk buat
dan ader orng tu tak suka nk buat..
sebab dy tau tentang tanggung jawab dan kewajiban memasing..
klu nk duduk jauh dari family tolong lebihkan berdikari tu cikit..
kat sini tak ader saper yng blh tolong ko melainkan diri sendiri...
tolong lah yerrr..bg jejunior ku.......

kat ipoh nie makanan agak mahal...
so memang kena brjimat cermat...
jadi klu blh ko mkn nasi tu sehari sekali jer lah...
tk yah nk buat mcm kat umah ko..
mkn 6 kali sehari...
dan klu boleh jgn nk bergantung harap kat MAGGIE jer
tak kesah arr maggie aper...
tak kemana ko der klu dok mkn tu jer..
lain jadi nyer adalah
aku bkn nk mengutuk..
klu nk mkn jgn lah ambik mcm ko mkn nasi...
just take when you need only..
klu blh bertahan bertahan jer dulu
klu tak..roti ader biskut ader..
mkn jer lah tu dulu...
selasai bab makan..

tlng lah lebih matang dari biasa....
jgn sampai orng menyumpah kat ko..
di sebabkan perangai ko tu yg mcm haram jadah.....

p/s kpd junior aku ekk..aku pesan awal awal...supaya nanti ko msk tak lah ko kena terkejutan budaya....
sekian...

Wednesday, July 20, 2011

kerinduan

aku rindu kan belaian mu
aku rindu sentuhan mu
aku rindu kasih sayang mu
aku rindu bahasa mu
aku rindu kan nasihat mu
aku rindu kan tingkah laku mu
aku rindu kan percakapan mu
aku rindu kan pertekaran mu
aku rindu kan semua daripada mu

kpd tqah,pie,nic,yiid
KAU TETAP DI HATIKU
WALAU RAGA KITA TERPISAH JAUH
NAMUN HATI KITA SELALU DEKAT
BILA KU RINDU KU AKAN SMS MU DI PAHANG, KUALA PILAH N PAHANG

buat family yg berada di seremban
aku rindu sgt kpd korang semua......

buat FAZRIE segala nasihat mu ku akan patuh..
aku akan sms mu selalu....
jgn putuskan aper yg kita telah buat.....

Monday, July 18, 2011

KPTM IPOH

first day at KPTM ipoh...
wowow......so amazing....
jauh pada family...
feeling another feel....

tempat asrama n tmpt belajar..
jauh bangat seyyhhh...7km....
wowow...boleh kurus aku....
another altanatif...
bus...ot taxi...kena call....
wowow...
pergi kuliah pki baju kurung....
berkasut.....
n bebenda lain gak....

another feel me i will update tomorrow or another day....
because i borrow my freind laptop n broandband....

Sunday, July 17, 2011

tomorrow that day

okk...besok pepagi nk kena gerak g ipoh perak...
bermula lah sitiuasi kena berdikari...
jauh ngan family
rasa lain macam lah pulak kena pack baju....
tension nyer rasa....
orang orang kat umah nie perli perli aku
sebab aku tak pernah dok asrama dan kena duduk asrama...

mungkin tak online smpai suatu masa kelak..
mungkin smpai raya...
sebab lappy tak dpt lagi..
n tak mintak pon lagi...
nanti nanti lah baru mintak...

p/s:my mom n dad...tolong sediakan duit yerr..nanti anakanda mu nk lappy..supaya senang kita connection...tak pyh guna prepaid....hehehhe

Tuesday, July 12, 2011

tak sangka gila........

mlm td dlm pkol 10.++ lah ko....
deen hotfm ada keluar kan kuiz...
tentang cerita karak....




walaupon comments yg ke-5/6..
tp jwapan tepat beb.......

pastu dlm pkol baper tah deen hotfm
antar messenge kat fb inbox..



fuuuyyyyooo
tak sangka btol lah blh menang....

pastu deen hotfm post kat wall dy...



so sweet....
nie first time...tu sebab excited lebih tuu..
kpd yg lain jgn jeles ekk beb......

Monday, July 11, 2011

vagetoz-saat kau pergi

saat kau pergi
berlinanglah air mataku
betapa cinta ku rasakan
kebahagiaan itu
kini lenyaplah sudah

tak pernah ku inginkan
perpisahan ini terjadi
ku hanya bisa merelakan
jika memang kau pikir
ini lah yang terbaik

reff:
tak perlu kau beri alasan
mengapa kau ingin pergi meninggalkan diriku
karena ku yakin mungkin semuanya itu bisa
membuatmu bahagia

sepenuhnya ku menyadari
bahwa cinta itu tak mesti harus memiliki
namun ku akan terus selalu menyayangimu
setulusnya hati

tak pernah ku inginkan
perpisahan ini terjadi
betapa cinta ku rasakan
kebahagiaan itu
kini lenyaplah sudah

repeat reff

saat kau pergi
berlinanglah air mataku

10 Petanda Dia Jodoh Kita | iluvislam.com + discover the beauty of islam

10 Petanda Dia Jodoh Kita | iluvislam.com + discover the beauty of islam



Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita :

1. Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2. Senang Bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3. Terima Kita Seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4. Sentiasa Jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5. Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6. Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7. Memahami Diri Kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8. Tampilkan Kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9. Kata Hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10. Solat Istikharah dan Tawakkal

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

- Artikel iluvislam.com

- Sumber gambar : allisina.org

whattttttt???ipoh???????




ipoh mali ipoh ipoh mali......
tak tahu lagi nk pergi ker tidak.....
minta suggestion cikit....
patot pergi ker tidak
tolong yeee flower....

Tuesday, July 5, 2011

Kereta Baru.....

ok korang masih ingat kan entrie aku yg Phuket Hat yai Thailand tu..
ader sebut tentang kereta baru kan...
ok nie nk cerita tentang kereta baru....

pak long beli kereta peradua Alza...
sebab......
mengelak kan diri kena bayar kereta vios(walaupon paklong tak pki)
permintaan mak long suruh bayar tetapi skrng nie anak dy yg tlng jahanam kan...
jadi tu yg pak long beli Alza...
tak payah pak long bayar kereta vios tu....


okk tu tentang alza...
bila blk dari m'sia pas g holiday...
ari sabtu 11/6 akak bawak balik kereta kia Forte...
kitarang ingat keter balak dy jadi kitarang just mentioned "keter kawan"
ayah tak caya sebab keter tu baru beberapa hari jer keluar....
ari isnin aku dan adik aku g geledeh keter tu nk tahu saper punyer keter nie...
ader buku tentang keter akak aku sain...
ader garent dari jpj just photostat atas nama akak aku..
so terbukti lah tu keter akak aku...

kebanyakan story akak aku tak cerita ngan mak dan ayah aku..
jadi aku dan adik aku menyibuk kan diri nak tahu lebih lanjut tentang keter baru dy nie...

p/s:sekiranya anda mahu membeli kereta sila berbincang ngan keluarga anda dahulu...tkt nanti padamasa akan datang menyesal seumur hidup.....

Monday, July 4, 2011

perjumpaan 3 penjuru di SMKTTJ

okk ari tu ari jumaat mak aku g sekalah adik adik aku
ader 3 penjuru so adlah gmbr gmbr mak aku nie....










suka betol orng yg ambik gmbr mak aku nie ekk...
terima kasih bebanyak lah.....

[MTV] Hazama AF9 - Cinta Teragung



Maafkan aku sekiranya tak termampu
Untuk mencurahkan semua isi hatiku
Ternyata tak terkata
Rinduku padamu

Chorus
Ku takkan bisa menjadi lebih
Dari apa yang terdaya
Namun ku tetap berjanji
Akan masih mencuba untuk
Memujuk hatimu
Mencintai aku
Kerna semua yang ada
Hanyalah untukmu

Secebis perasaan ku hamparkan
Membawa sejuta harapan
Menagih cinta
Teragung darimu

Ulang Chorus

Maafkan aku sekiranya
Tak termampu untuk
Mencurahkan semua
Isi hatiku

p/s:aku tak tahu knaper aku boleh minat lagu nie...sebab aku memang tak suka hazama pon..tp lagu cinta teragung nie aku boleh minat pulak...

Pemilik Hati by 6ixth Sense

simple jer lirik nie... aku suka...


Di hatiku ini sunyi sunyi
Di jiwaku ini hampa hampa
Hidup ini kosong kosong
Hati ini sunyi sunyi

Chorus
Tanpamu tanpamu ku sepi
Tanpamu tanpamu ku sunyi
Tanpamu tanpamu ku sepi
Tanpamu tanpamu ku sunyi


Engkau jiwaku
Hidupku hatiku

Ulang Chorus 2X

Engkau nafasku
Darahku nadiku