Friday, March 7, 2014

300: Rise Of An Empire

dah tengok dah ker 300: Rise Of An Empire? ramai yang belum kan..yelah cerita tu baru keluar semalam...kalau ramai pon malam nie dengan malam esok...midnight lah syokk...hehehehee...



cerita yang mengisahkan sparta, Themistokles dan Eva Green yang berperang untuk negara dan bangsa...


startegi peperangan yang di guna kan oleh Themistokles pada mula nya memang berkesan...tentara nya serang melalui tengah kapal...dimana ia membuat kapal kapal pihak musuh karam di tengah lautan...selepas 2 kali kemengan peperangan yang di menangi oleh Themistokles dari  pihak lawan Artemisia...artemisia mengubah cara peperangan...ia memenggunakan minyak dan api untuk berlawan...akhirnya themistokles kalah dan balik kepengakalan...di mana dari situ tercipta nya 1 peperangan habis habisan..


cerita nie bnyak menggunakan fakta sejarah..sejarah di mana aku tak berapa nak suka pada zaman sekolah dulu...tapi bila ada dalam cerita nie aku layan jer lah...



aku suka effect yang ada kat dalam cerita nie...aku rasa kalau aku tengok 3D mesti lagi gempak...tengok biasa pon macam dah nak minum darah tu...apatah tengok 3D...


okk korang boleh tengok cerita nie mana mana pawangam yang berhampiran...dan kalau ada duit lebih dan nak tengok yang superb tengok lah 3D..tk rugi...