Monday, April 1, 2013

sabar aku ada had nya !!!!!

memang aku tak menafikan bila pelajar duduk rumah sewa masalah nak berbincang pasal assigment menjadi keutamaan.bagi pelajar perempuan mereka nak jaga kehormatan diri dan juga menjaga nama dan MARUAH diri dan keluarga...jadi kepada pelajar lelaki tolong faham...

benda nie terjadi kat aku...pada mula nya aku tak kesah budak laki datang nak buat keje...tapi kelamaan aku jadi rimas... dan adakala nya menjadi tempat dyrang melepaskan lelah setelah penat merayau rayau di tengah kota raya ini....siap boleh tidor baring kat rumah perempuan...'ko ni dah knaper??' agak agak sikit...

so nak menjadikan cerita..kat rumah nie dah jadi macam 'zoo kucing' disebabkan rumah sebelah ada yang penyanyang kucing dan sanggup 'membela' dengan melepaskan kucing kucing itu merayap sampai masuk ke rumah aku...disebabkan aku nie penakut kucing kerana ada sesuatu perkara berlaku pada diri aku suatu ketika dahulu menyebabkan aku jadi fobia dengan kucing...so tadi ada budak lelaki yang biasa datang ke rumah sewa ini datang nak buat kerja dan kami terpaksa membuka pintu seluas luas nyer untuk mengelak dari fitnah orang dan perkara yang tidak di ingini terjadi...dan masuk lah kucing kucing ini...dan secara refleck nyer aku menyuruh budak lelaki tu tok membawa keluar kucing tersebut dengan kata dua..

"ko bawak kucing nie keluar...kalau kau tak nak dengan kau kau sekali keluar.. senang aku tutup pintu"

tolong ekk...nak buat kerja buat...jangan nak melepak lelebih kat umah nie..aku rasa umah nie tak ada privacy dah...aku paham korang nak buat projek lah aper lah...tapi agak agak lah.takkan nak datang umah perempuan dah pukul 1 PAGI 2 PAGI... tak boleh ker nak datang awal dlm pukul 8 ker orang masih ramai kat tempat perumahan nie...

aku kekadang kesian kat kekawan aku yang macam tak selasa yang menutup aurat nie..sebab pada aku hanya rumah lah tempat dai boleh menarik nafas lega sebab tak payah nak pakai tudung sangat dan menjaga aurat dan batas sebagai seorang perempuan..

aku harap benda tak ada lagi masalah yang terjadi..dan perkara perkara yang tidak di ingini terjadi...jaga kerhormatan diri jaga maruah keluarga maruah diri...ingat lah orang tersayang walaupon ada yang merasa tak ada yang sayang tapi ingat ada orang yang sayang....