Friday, April 26, 2013

Bahang PRU Semakin Terasa

memandang kan Malaysia akan mengadaan pilihan raya umum..(pergghh skema intro).aku rakyat malaysia yang belum layak mengundi (bawah umur lagi..hehehe)....banyak lah ceirta cerita yang tak menarik dan juga menarik di dengar...


makin lama makin banyak lah bendera bendera parti yang bertanding di kawasan...dan yang menjadi kawsan panas pon banyak calon calon yang turun padang..menaburkan manisfesto manisfesto dengan penuh semangat....tu belum lagi pergi buat ceramah kat tempat awam..pon ada juga....

memandang aku duduk di ipoh sepanjang tempoh berkempen ini aku hanya boleh dapat huraikan cikit jer lah...sebab kalau aku duduk seremban banyak kowt aku boleh huraikan..sebab rajin keluar...hehehee...

kalau dulu pernah satu tahun tu 2008 kan ada pilihan raya...pernah sekali masa berkempen tu aku pergi ke KL naik train..alah komuter lah aper lagi... so banyak jugak lah bendera bendera yang menjadi permandagan aku pada masa tu.....balik nasib baik lah balik malam so tidor lah aku dalam train yang sejuk tu...heheheh

okk aku nak cakap cikit..yang nak perg mengundi tu nanti...nak pangkah (X) tu..pangkah lah yang sebaik baik nyer...jangan lah nak pangkah (X) sebab benda lain....aper yang kerajaan dah bagi tu ambik dan masa nak mengundi tu nanti fikir elok elok...sekiranya kerajaan sekarang kalah dan di ganti yang baru...adakah kita sebagai rakyat jelata akan menikmati lagi aper yang dah di beri? seperti BR1M BB1M Kad diskaun pelajar kad diskaun komuter (tu sebab aku suka naik komuter) aper lagi ekk..banyak sangat yang di bagi sampai tak ingat....

jadi aper yang kita dapat nie adakah akan dapat lagi selepas pilihan raya ini??persoalannya...jawapan nyer tunggu 5 Mei nanti.....

anda yang mengubah negara anda sendiri...dan selepes PRU nanti mesti ada juga cakap cakap..so wait n see jer lah...tunggu selepas 5 Mei nanti aper yang aku akan post...heheehhe

okkk..kepada abang abang kakak kakak mak ayah makcik pakcik tokcik opah nenek wan semua...undi lah yang betol...ingat masa depan negara terletak di tangan sendiri.....