Tuesday, April 9, 2013

Kenapa dengan anak cikgu???

Klu member member kita dengar kita nie anak cikgu jer mesti dyrang cakap "untung lah ko anak cikgu..kitaorang ni biasa biasa jer"

Kenapa korang cakap macam tu??? Korang tak bersyukur dengan perkerjaan mak ayah korang??? Korang patut berbangga dengan perkerjaan mereka sebab mereka mampu menjaga dan menjalan kan tangung jawab mereka sebagai ibu bapa...

Bila aku datang ipoh pon sama aku dengar ayat yg mcm tu..bg aku biasa jer jd anak cikgu nie..lagi menabar ada lah..sebab nak jaga air muka mak ayah..karang manerr mereka pergi orang akan bertanya dan mengata...

Korang ingat senang ker jadi anak cikgu nie??? Korang tak rasa macam maner kami rasa jadi boleh lah keluarkan statement macam macam...

Tolong kami bukan nak sangat jadi anak cikgu..tapi takdir dah tertulis untuk menjadi anak cikgu kami redha...kami bukan nak kab publisiti macam maner ada diantara korang cakap...dan lagi satu jangan nak menyindir kami dengan cara bertanya "mak ko ajar subjek aper ekk??? Nanti boleh lah aku belajar dengan mak ko...aku nk jugak cerah masa depan..."
Tolong lah jgn nk menyindir dengan cara sebegitu...

P/s second post pakai phone samsung galaxy grand