Monday, July 29, 2013

Kejujuran Itu Penting..


jujur dalam perbuatan...jujur dalam percakapan...jujur dalam segala galanya....




kenaper kita kena jujur..???ada orang sekali kena tipu dia takkan percaya kan orang tu..jadi berhati hati sekiranya mahu membuat alasan....ia akan menyebabkan seseorang itu akan ingat sampai bila bila....

bila korang dah tipu seseorang tu...korang ingat masih ada lagi kepercayaan dia lagi...jangan terlalu mengharap atau jangan mimpi lah nak dapat kan balik...susahhhh wwoooo....


sorry to say klu benda nie terjadi kat aku....memang tak kan lagi dah lepas nie...susah bagi aku....walau macam manerr rapat walau macam maner sayang walau macam maner kasih pon...susah untuk aku....


sekali dah terkena sampai bila bila aku ingat...lebih lebih lagi alasan yang ko beri masa memula sekali ko cakap..dan itu telah membuat kan aku sedar macam maner manusia sekarang nie...


mungkin aku kena lebih berhati hati dalam membuat aper aper sekali pon..terutama melalui perancangan....jangan berjanji kalau tak boleh...jangan membuat seseorang itu terlalu mengharap sekiranya telah membuat perjanjian...kelak akan membinasa diri si penjanji itu jugak....



*berhati hati sekiranya membuat perjanjian....jujur itu ada lah penting dalam kehidupan seharian kita...sekiranya di tipu buat pertama kali..korang akan percaya ker buat kali kedua?? fikir fikir kan lah....ia lebih kepada luka lama berdarah kembali.....*