Monday, October 29, 2012

pernah tak terfikir??

aku klu free memang aku akan belek belek
blog yang 'otai' dari aku..
mcm ben ashaari ker
atau blog member aku yang dah lama dyrang terjebak..

so masa aku ngah dok belek belek nie
aku terjumpa satu post dari abg ben kita nie
klik sini yer..

korang klik kat situ baca dy punya post
aper yang aku belajar dari dunia blog??

klu korang nk bg terkenal blog korang
kena lah rajin update..
tak kesah lah sehari baper banyak entry..
aper aper pon kena rajin...

korang selalu cakap..
'usaha tangga kerjayaan'
maner usaha korang??
dan kat maner tangga kerjayaan tu berada..??
boleh korang jawab??

korang tak boleh jawab sebab korang tak praktikkan..
korang hanya cakap kat mulut...
tetapi tindakan nyer tidak ada..
itu yg selalu aku ckp..
'klu setakat cakap bdk umur 5 thn blh ckp..'
dyrang blh cakap tapi dyrang tak mampu nk buat/melakukan
sebab had umor yang membatas kan dyrang
keadaan diri bdk umor 5 tahun tu menyebabkan dyrang tak mampu nk buat..

jadi pikir pikirkan lah
kita umur bkn makin muda..
makin lama makin tua
hope metallity berubah..
tak kesah umor baper pon..
selagi korang blh buka internet bermakna korang dlm golongan
yang boleh berfikir secara waras dan berfikir di luar kotak...

berfikir di luar kotak itu penting
itu yang aku belajar masa aku pergi
camping ngan member ptpl aku suatu hari dahulu..

ingat berfikir di luar kotak...