Monday, October 29, 2012

keletihan..

series memang letih...
walaupon bkn aku yg drive tp aku yg
duduk sebelah terasa keletihan nya

perjalanan seremban --->KL---->ipoh
memenatkan...

seremban--->Kl yg paling perit sekali
jemmed memanjang
tak tahu lah kat maner punca nya
nk kata highway tu tak cukup lane
aku rasa dah cukup dah
ada 4 lorong klu kat highway senawang tu
tapi masih lagi jemmed..
nk salah siapa??
jalan atau pemandu??
sikap masyarakat malaysia ketika memandu..
ketidak  kesabaran ketika memandu
menjadi salah satu sebab..

KL--->ipoh
jalan tak baper nk jemmed
tapi keadaan bertali arus
membuat kan jalan lancar
tidak ada berhenti
di tengah jalan

tetapi tidak utara menghala ke ibu kota
keadaan menjadi sesak apabila kereta terpaksa
berhenti...
kerana tidak boleh jalan lagi
ada beberapa kawasan yg kereta
terpaksa berhenti

dari taiping menuju ke Kl
jemmed sehingga 100 KM
bayang kan yg dah mula kerja esok pagi??
mcm maner??

di sebelah pantai timur
aku tak dpt nk bg tau sangat sebab aku tak lalu
tp dari info trafik ERA
tol bentong sehingga tol gombak
jemmed..
dan jalan tu memang hotsport tok jemmed
tak heran pon...

bg pengguna jalan raya..
rancang perjalanan anda ketika musim perayaan
sikap timbang rasa tu penting
bukan tok diri sendiri tapi tok orang ramai jugak
ingat orang yang terrsayang..
walaupon kita rasa ramai yg tak sayang kan kita
tapi pada hakikat sebenar ramai yang sayang kan kita

itu jer lah aku update blog kali ini..
lain kali aku update lagi..