Wednesday, February 12, 2014

siapa kata praktikal seronok..

huurmmm...siapalah kata praktikal seronok??

bagi aku pressure dy lain macam..seriously lain...sebab tak sama langsung macam kat kolej or tempat kita belajar...huhuhuhuhu...

kalau kat kelas kalau assignment tak siap boleh lagi cakap dengn lect mintak minggu depan last..dan bagi lah alasan memacam...bila time LI keje tak siap.."saya nak jugak...awak tak boleh bagi alasan macam nie...sampai bila awak nak bagi alasan nie" perrrghh ambik ko kena bos atom...

haiihhh...letih tau tak praktikal nie....dulu masa kawan aku praktikal aku cakap besar..hahh sekarang hambiikkk...ingat lagi ada kawan aku tu kata "letih lah praktikal nie...mengantok.." so dy memang akan tidor awal..dalam pukul 10.++ memang dy tidor dah..aku boleh cakap.."apa barang tidor awal rilek lah...".. sebab dulu time study baru nak tidor dalam pukul 3 atau 4 pagi... sekarang hambik ko...dalam pukul 11.++ ker pukul 12.++ aku pon tidor dah...


mind set kat sini.. bila ko dah mind set kat otak bahawa ko kena bangun pagi dan tak tidor sampai malam...badan ko akan jadi letih...memang letih...tapi bila ko balik petang..belum tentu ko tidor petang tu...sebab ada jer orang cakap tak baik tidor lepas asar...so on and so on...okk lah...


bila ko dah tak tidor petang ko ingat badan ko mampu nak tahan sampai pukul 2 pagi semua bagai..geranti takkan..bila ko dah baring jer kat atas katil ko akan lupa semua...ko akan rasa bertapa syok nyer berehat kan badan ko yang dah letih tu kat atas katil tanpa di ganggu oleh sesiapa....hehehehe


bila praktikal juga kemungkinan besar kau akan buat kerja semua sensorang...stand alone...tak ada kawan means kawan masa ko kolej...dan ko akan rasa bertpa tak ada life nyer ko kena kerja kat situ...perrgghhh bosan giler.....ko akan berkawan dengan orang yang sama macam ko praktikal..tak kesah lah dari memaner like say poli or anything IPTA...tu jer lah kawan ko..kalau student poli tu sama bidang dengan ko okk jugak...kalau lain...huurmmm memang bosan...


pendek kata LI nie tak seronok pon...letih...tapi ia bagus bila dah berkerja nanti...

BUKAN SENANG NAK DAPAT SESUATU YANG BERHARGA...DAN BUKAN SENANG JUGA NAK LEPASKAN PELUANG KEEMASAN...