Monday, February 24, 2014

Jaga Perlakuan Di Tempat Awam

tadi sebelum aku balik ke rumah sewa...masa aku dengan akak aku tadi sebab malam tadi aku stay umah dy...dan sebelum dy hantar aku ke rumah sewa dy kata nak beli barang kat tesco...so teman kan dy kejap pergi beli barang...lepas pergi beli barang dy ajak pergi makan...


sampai sahaja kat kedai makan orang ramai maklum lah hari minggu jadi ada keluarga yang makan kat luar ramai ramai istilah yang senang "open table'... masa aku sampai meja penuh...jadi kena cari..dah jumpa meja tapi belum di bersih kan lah...rilek kejap...masa dok tengah tunggu pelayan tu ada pakcik kat belakang meja aku nie dah duduk lama dah ada di antara order dy tu dah sampai...dy panggil pelayan tu "oii, nasi maner? dah sejam aku tunggu tak sampai sampai...b*d*h betol...." pelayan tu pada mula cuma melintas nak hantar pesanan orang lain bila dah pakcik nie dok marah dy terpaksa lah dy dahulu kan pakcik nie....


lepas tu muncul pelayan dok bersihkan meja dan ambik order kitaorang... aku order nasi goreng kampung dengan telur mata dan air teh o ais..akak aku pulak kueh tiow tomyam dan limau ais...lepas jer pelayan tu pergi hantar order kitaorang kat bahagian dapur..akak aku cakap pulak "kita tengok berapa lama kena tunggu.." sesambil tunggu order tu kitaorang main lah handphone memasing...so tak terasa sangat lah tunggu lama...


dalam 10 ke 15 minit camtu makanan kami pon sampai...makana kat keddai tu not bad..boleh tahan sedap nyer..tak heranlah kedai tu sentiasa penuh dengan orang ramai...nama kedai makan tu Anitas Tomyam... yang ini cawangan dy...kedai dy sebenar nya aku tak tahu..cawangna dy nie aku pergi kat pengkalan..dekat dengan petronas pengkalan...kalau dari arah bandar Ipoh sebelum Aeon St18... kalau dari arah mengelembu tu semua selepas Aeon St18...kedai nie juga berhadapan dengan 7Eleven...so landmark yang senang cari jer petronas dan juga 7Eleven...


kat kedai nie juga ada jual ikan bakar stemboat dan makanan biasa...kalau tak nak ramai orang pergilah hari kerja confirm tk berapa nak ramai...tapi kalau dah pergi pada hujung minggu harap bawak bersabar lah...pelayan tu pon manusia biasa...ada juga hati dan perasaan...dy penat mencari rezeki..jadi bawak bawak lah bertenang....kat keddai makan tu ramai mata memandang...jadi aper salah nyer jaga tigkah laku...tak kira lah apa peringkat umur sekali pon beringat kita kat maner masa tu....