Wednesday, June 18, 2014

Suatu malam kubur berasap 2

Okk hari ini aku tengok cerita suatu malam kubur berasap 2..


Pada aku, aku sendiri tak berapa nak faham cerita nya macam maner...tetapi cerita tu lawak dari segi kumpulan shiro dan juga azad sebagai watak utama...


Terlampau banyak sangat permainan hantu dalam satu cerita sampai aku rasa tak tahu sama ada ada kaitan ke tidak dengan kesemua hantu yang di tayangkan dalam cerita tersebut...


Meh sini aku terangkan...kalau aku salah mohon maaf lah...sebab masa aku taip entry nie pon aku dalam keadaan 60-40% jer nie...antara sedar dengan tidak sebab badan aku dah letih...letih sebab apa tu nanti aku cerita..


Kumpulan shiro berlakon dalam cerita ini mereka membawa watak seram tapi biasalah tak berapa nak seram sebab shiro dari aku kenal dyrang ni buat lawak memanjang...ajak shiro memegang watak sebagai nayan dan shahrol shiro memegang watak sebagai amir dan azad iskandar sebagai watak acoy...acoy nie sebagai pengurus kepada amir dan juga nayan...pada suatu hari amir dan juga nayan balik ke kampung..dalam pada yang sama si acoy nie pon ikot sekali balik ke kampung utnuk berjumpa dengan tok mat lokanan rahim..dalam rumah tok mat ada beberapa orang yang merupakan pesakit mental dan tok mat mempunyai anak bernama julia... amir, nayan dan juga acoy minat kepada julia...julia berkata kepada acoy yang menyuruh mereka tinggal kan rumah tok mat tetapi mereka terlambat sebab pesakit mental di rumah tok mat telah bertukar kepada hantu...dalam masa yang sama amir telah mendapat satu pesanan melalui mimpi tetapi mereka semua tak percaya akan mimpi tersebut...


Dapat kah mereka merungkai pesanan yang datang melalui mimpi tersebut?? Siapakah tok mat sebenar nya?? Siapakah julia di dalam ceirta ini??


Semua persoalan itu ada di dalam cerita suatu malam kubur berasap 2...yag telah di tayang kan di pawangam berdekatan dengan korang semua...


Pada aku cerita nie kelakar sebab ada kumpulan shiro...cerita CEO semalam aku tengok lagi kelakar dari cerita nie.. pada aku lah...tak tahu lah taste korang untuk tengok wayang macam maner...so apa apa pon terpulang lah pada korang nak tengok cerita apa di pawangam...kalau boleh support lah sikit filem melayu kita...