Friday, June 13, 2014

#Matperiuk

okk nie antara port lepak kedai santai di ipoh..tapi area kedai nie bukan di tengah bandar...agak jauh ke dalam..kalau dari ipoh dalam 7 ke 8 KM...tak jauh maner pon..


okk kedai di imspirasi kan daripada chef kamarul...sapa tak kenal chef kamarul alah chef yang masak di tv3 tu..


kedai nie memang konsep simple..makanan pon rasa sedap dan yang paling penting harga berpatutan dengan tempat dan cara presenting makanan tersebut..



makanan yang aku order ialah pineapple fried rice dengan air bandung cincau...

makanan sedap..air memang sedap...aku nie part air cerewet sikit...sebab ada jer tak kena..tu sebab nak senang biasa aku order teh o ais jer..tapi semalam tengok ada sorang pelanggan tu order air bandung cincau tengok macam sedap jer tu yang aku try tu... dan hasil nyer air tu meamng sedap... 


okk kedai mat periuk nie tepi jalan jer...memang korang akan nampak...




okk kalau korang nak pergi ke kedai mat periuk nie meh sini aku bagi alamat..

#matperiuk cafe
lot 22241, hala tasek timur 11
kampung tersusun bercham
31400 ipoh perak..

okk kedai nie bukak dari petang sampai malam..
di buka setiap hari kecuali hari isnin....

so korang boleh lah datang situ makan yang di variasi kan..hehehe