Saturday, June 14, 2014

bila dah dapat di lupakan...

biasalah dunia dunia dunia...biasa situasi begini terjadi pada kita semua tak kira lah zaman sekolah zaman di IPT zaman di tempat kerja tu bukan tak banyak sangat sebab kekadnag pekerjaan yang kita buat nie ada kena mengena dengan pelbagai bidang masa nie kita akan contact balik semula kawna kawan kita masa zaman study or kerja..


tapi pada aku zaman sekolah dan zaman IPT banyak memberi impact pada aku...masa nie kita akan nampak siapa kawan kita...kalau tak caya cuba tengok balik berapa ramai kawan yang contact kita masa zaman sekolah... berapa ramai yang contact bila dah habis semester sama ada pada waktu cuti atau dah habis terus pengajian...


aku tak kata semua kawan masa zaman aku sekolah aku contact balik tapi biasalah sekarang zaman IT zaman whatapps zaman wechat zaman instagram zaman facebook zaman twitter...kat wechat whatapps ada group yang di wujudkan untuk hubungi kawan kawan yang ramai..supaya memasing dapat hubungi antara 1 sama lain...tu biasa..


tapi dalam masa yang sama pasti ada sorang atau dua yang terus tidak dapat di hubungi atau hilang kan diri...tu pasti ada...pada aku kalau macam tu tak usah bersedih di atas kawan yang menghilangkan diri yang begitu...pasti ada orang lain lagi yang nak menjadi kawan kita...


kawan aku agak ramai sama ada zaman sekolah zaman IPT dan yang paling penting aku ada kawan alam maya...yang aku sendiri tak pernah jumpa mereka semua beda tu terjadi bila aku ada join 1 group di whatapps..kelab blogger...aku teringin nak jumpa dyrang yang dalam group blogger yang aku join tu...dari kelab tu di tubuh kan pada bulan 2 tahun nie sampai sekarang aku masih tak jumpa sorang dari group tersebut..masih tiada rezeki lagi untuk berjumpa dengan mereka semua..



so kepada orang yang kat luar sana kalau ada yang terjadi ini pada diri sendiri jangan lah di kau bersedih..kerana pasti ada yang lebih baik yang akan muncul selepas itu..hanya bersabar dan teruskan bersabar untuk mendapat seseorang yang lebih baik...nanti pasti akan datang seseorang yang akan bersama kita...hanya bersabar...