Friday, June 27, 2014

Kena sengat dengan lebah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mak oiii sakit nya ko kena sengat dek lebah..ntah maner datang nye lebah nie tetiba jer sengat aku yang tengah dok sedap layan movie kat laptop kesayangan aku nie...


Pertama sekali aku hentak dulu lebah tu bukan guna tangan tetapi remote tv..hahaha..tu jer yang paling dekat...lepas tu aku keluar alah yng kat hujung bontot lebah tu..apa tah nama dy..


Lepas tu aku dah gatal...aku pon pergi lah tuam denga air batu...lega sekejap...tapi lepas tu gatal balik...huurmm...lepas tu buat apa?? Apa lagi google lah..tengok petua oang dulu dulu macam maner...adoiii nama nak pergi klinik malam malam macam nie huurmm tak ada harapan lah kan...


Ada terjumpa beberapa petua yang maner aku kena tengok yang sesuaian dengan barang yang ada dalam rumah nie...antara yang aku jumpa..


Tuam dengan air batu
Letak garam yang di campur dengan air dekat tempat kena sengat (nie yang aku buat)
Letak ubat TYT (malang nya aku tak ada ubat ni)
Pergi klinik ambik injection


Tu antaranya...lepas tu aku tengok yang sesuai dengan aku ialah garam yang di campur dengan air...aku pon try lah buat...dengan penuh keredhaan dan beserah jer lah...


Aku pon buat...lepas jer aku letak dalam 1 minit camtu aku rasa kepedihan...bila aku baca balik memang ada rasa pedih sebab garam tu bertindak untuk mengeluar kan bisa...dan biarkan selama ½ jam



Alhamdulillah lepas jer aku buat...bengkak dah surut..dah tak ada warna merah lagi dah...alhamdulillah...tinggal gatal gatal jer...