Sunday, February 24, 2013

tidak sihat

okk dari minggu lepas aku tak sihat sebenar nya...tu sebab tu tak update blog..sorry lah yer...

macam  biasa tidak sihat dimulakan dengan sakit tekak...dalam beberapa jam demam pon datang....bila demam balik naek ets dy dah pergi KL..batuk dan selesema pon datang naek bas...huhu..sampai lah minggu nie...tak tahu lah bila batuk dan selesema nie nak pergi melaka....hah ini semua cerita khayalan jer..

minggu lepas ibu call saja jer...biasalah tanya khabar anak kesayangan dy nie...hehehehe...memula cakap demam..okk lah ibu pon bg lah nasihat dy memacam...semalam ibu call lagi...hah ibu akan call aku seminggu sekali...biasalah nak tuggu anak dy call memang tak lah...tak tahu lah knaper..hehehe...so semalam ibu tanya lah

'dah baik ker blm demam minggu lepas.??'

'demam dah...batuk dan suara blm baik lagi'

'haih dari minggu lepas tak baik baik lagi...minum air kosong bebanyak..'

'dah minum dah...tp suara nie jer tak nak timbul balik...'

'minum air asam jawa...beli asam jawa yang adabi tu..beli gula batu...bancuh...pastu minum'

disebabkan aku tak pernah buat air asam jawa so timbul lah soalan nie..

'bukan kena masak ker bu nak larut kan gula batu??'

'tak payah der...tu lah ibu masak kat  dapur ko duduk kat depan tengok tv lah internet lah aper lah..bukan nak tolong..'
'nie satu lagi makan ubat batuk yang hurix's nie...ibu rasa elok kowt kat ko...

'mahal lah bu...ina nk jimat...karang abis duit dlm bank..t ina mintak kat ibu t ibu marah..'

'kedekut nyer ko nie...nak sihat pon macam macam alasan ko bagi...makan ubat makan nasi .......'

adduuuiiiiii..kena ko sebijik malam td..

so pagi nie pergi lah aku mencari hurix's dan air asam jawa..malas aku nk beli yang adabi n gula batu tu der..tak kuasa aku nk kacau kacau bagai...

so tadi abis lah aku kat 7 eleven tu RM21 beli hurix's strepsil 2 paket and air asam jawa 2...huhuhu..dah baik punyer pasal...berkorban lah..tak per duit boleh cari..kesihatan saper nak bagi...nanti aku bg tau balik feedback makan ubat batuk hurix's nie...