Wednesday, February 13, 2013

Pengkalan Balak

cuti CNY nie macam biasalah aku dengan akak aku balik macam biasa....aku kena ikot akak aku pergi ke office dy..dan dari situ kitaorang balik terus ke seremban....

hari sabtu..pergi ambik spek akak dan jugak buat spek aku dan lepas tu terus pergi ke hulu langat untuk majlis orang kahwin...dan hari ahad keluar lagi...dating pulak..kat seremban jer...then ari isnin sebelum pergi ke pengakalan balak aku ibu n akak ke rumah kawan ibu jap ada kenduri cukur jambul dan juga akekah...dapat makan kambing woooo syokk abis....

kitaorang gerak ke pengakalan balak dalam pukul 1.30 macam tu dan terus pergi ke pengkalan balak..sebelum tu singgah jap makan cendol leman dewi...heheheh lama giler tak makan cendol tu...heaven giler rasa nyer...okk pas beli tu terus pergi ker pengkalan balak...

kitaorang sampai ke pengkalan balak dalam pukul 3 petang...dan dalam pukul 5 lebih dah dekat pukul 6 camtu ayah paklong dan paktam pergi beli ikan kat pasar nak bakar...yeeeaaayyyy..hancur diet aku lagiiii!!!! first time cuci ikan pakai air laut...hehehehe...dan macam biasalah kalau kat laut tak kena sunburn tu bukan lah pergi laut sebenar nya...dan bila aku balik sini kena perli pulak dengan si amyra nie..eeeeeiii geramm hati aku....

dan semalam lepas makan tengahari tak adalah awal sangat dalam pukul 4 camtu baru gerak dari pengkalan balak ke ipoh balik...ari ni akak kerja dan aku pon mula kelas macam biasa....so saadddd!!!!!...

semalam memang sesak giler lah...ikot kan kitaorang nak keluar tol pedas ikot highway..aper nyer check twitter semalam dan bergerak pelahan dari ayer keroh menuju ke RnR seremban okk cancel dan ikot jalan linggi PD dan keluar dekat lukut...ikot sepang dan kitaorang keluar dekat KLIA...

lepas keluar KLIA kenderaan okk cuma banyak..tapi still boleh berjalan...cuma bila sampai kat area sungai buluh kenderaan yang nak ke KL banyak dan bersusun susun...sampai lah kitaorang keluar kat tol ipoh semalam...kenderaan still sama banyak...

keletihan memang terasa...sebab pas ko dah mengedik gedik kat pengkalan balak dan ko pon terus balik ke rumah (ipoh)...letih giler....sampai aku terlelap..hehehe..sorry akak tertidor lah...tak tahan lagi dah...

lepas nie tak tahu lagi bila balik....tapi rasanyer hujung bulan mungkin kowt.dan pergi ambik spek mata dan juga kamera yang masuk wad...kecian kamera nikon D60...sabar ekk t aku bawak ko pergi jalan lagi...