Monday, January 21, 2013

siapa aku..

korang tak kenal aku....terutama di alam maya...hanya korang kenal dari segi penulisan tetapi bukan secara details...jangan salah anggap kalau perangai tak seperti umor dan juga nama...ramai yang akan buat compare dari segi umor dan juga nama..tetapi itu bukan lah kayu ukuran untuk mengenali siapa diri tu yang sebenar...

mungkin dari segi layanan berbeza diantara seorang ke orang lain...(aper tak paham?meh sini aku jelaskan..)
mungkin dari segi aku layan member di seremban dan juga ex sekolah berbeza dengan aku layan member yang kat tempat aku belajar...dan terus terang kalau ada member zaman sekolah dulu mesti dia dah menjongkeh (gelak sakan) kat aku..sebab aper..berbeza giler.... dan mesti ada ayat "hipokrit giler ko wei" "i want farah back" dan bnyk lagi...

aku kena ubah perangai aku bila aku berada di suatu tempat yang baru...terutama untuk masa yang lama...tetapi tak semesti nyer bila aku berubah aku akan berubah 100%.. aku tak nak kena kejutan buadaya kat sini...aku tak nak aku buat baik belakang mak dan ayah aku..biarlah mak dan ayah tengok kebaikan aku kat rumah macam masak, kemas umah dan lelain...

aku bukan tak nak buat dekat sini..tetapi ntah lah...macam malas jer lebih...tetapi part memasak tu memang aku dah target tak akan masak di sini...

aku kena ambik masa untuk aku berubah dari panas baran ke lebih ok..dari outspoken ker lebih soft..maybe yang itu macam tak dapat nak di janjikan...keras ke lebih soft...

kalau korang tanya kenapa aku macam itu sebab aku tak nak di tindas oleh kaum adam yang suka mempermain kan terutama pasal hati dan perasaan...

umor bukan satu tanda dimana boleh dilabel kan sebagai matang ataupon tidak...ada kematangan bukan dari segi umor tetapi tindak tanduk yang cuba di buat boleh mencermin kan siapa diri anda...dari segi perangai sikap dan juga kelakuan seseorang apabila di beri tugasaan macam maner seseorang tu mengendalikan nya...

walau bagaimana pon semua orang akan melalui peralihan zaman tersebut...terpulang kepada seseorang itu mengendalikan...ada yang positif dan juga negatif....kita tak boleh nak expect semua orang akan suka pada kita...dan kita juga tak boleh nak memuaskan hati semua orang demi keinginan hati seseorang...sekiranya kita boleh menerima kelebihan seseorang apa salah nya kita menerima kekurangan seseorang tersebut...dalam erti kata lain kena ada konsep redha di sini..tak payah nak kritik orang lain..hidup nie umpama roda..kejap kita kat atas kejap kita berada di bawah...