Wednesday, January 2, 2013

Back to school

okk hari ini hari pertama persekolahan....jadi ibu ayah dengan adik pergi sekolah macam biasa...dan tinggal lah aku keseorangan di rumah....dalam pukul 2.++ td adik balik....sekarang mak belum lagi balik....entah aper tah dy buat kat sekolah tu aku pon tak tahu....

bila mak ke sekolah dah menjadi tanggungjawab aku lah..kena masak semua bagai....bukan mak aku jer tak ada idea nak masak dengan aku aku sekali tak tahu nak masak aper sebenar nya...

breakfast biasa sendiri masak...maklum lah dah besar kena lah masak...hehehehe...nanti tak ada saper pulak nak meminang....dulu boleh lah suruh mak masak atau belikan...sekarang kena lah masak....

okk hari ini hari rabu jadi adik dengan mak kena pakai baju unit beruniform...kalau adik aku memang aku tahu sekolah dy...tspi mk aku nie...pertama kali kot tengok dia pakai baju beruniform...mak pada mula nya nak pakai baju puteri islam....kalau mak nak pakai baju puteri islam mak kena beli baju...so nak jadikan cerita...aku pergi bagi baju pengakap aku dulu...baju tu besar kowt...aku sendiri pakai besar apa tah lagi mak aku....hehehehehehee...

hari ini jugak aku bangun awal dari biasa...bukan bangun pon..tak tido lagi masa tu....hehehehe....tengok mak dengan adik pergi ke sekolah....hehehheehe

okk kepada adik adik yang bersekolah tak kesah lah sekolah rendah atau menegah (ada ke sekolah rendah blog.??ada kowt) belajar lah....kagumi lah sekolah anda...dengar lah cikgu tu membebel pon...nanti bila dah keluar rindu tau tak nak dengar cikgu cikgu tu membebel semua bagai...yang nak menghadapi peperiksaan SPM dan PMR..do the best...dari sekrang belajar....bukan belajar last minit....to adik yang tersayang...but sehabis baik yer..menentu masa depan ko yer dik...

p/s :pagi tadi ternampak anak jiran nak masuk darjah 1...comel sangat...dy pakai baju sekolah semua bagai...siap ada tie ko...smart lah...tu lah cuma masih dalam keadaan mengantok..mamai jer lebih... okk lah nanti aku update lagi..