Wednesday, January 9, 2013

rumah baru

OMG!!! OMG!!!! OMG!!!

tulah pertama kali aku nengok rumah sewa semester 4 di ipoh....rumah separuh batu dan separuh kayu...macam rumah atuk nenek asal dulu..bawah batu atas kayu...menjadi masalah kat aku ialah bila berjalan ada vibratetion...tak kesah saper jalan sekali pon...aku terlalu sensetif bila macam tu..dan kerap kali terjaga bila ada kawan kawan yang lalu.....agak menyeksa kan...aku dulu pernah lah pergi ke rumah makcik ayah aku..dan seriesly rumah tu memang kayu...100% kayu...so bila aku pergi dan jalan dalam rumah tu air dalam cawan boleh berombang nasib baik tak tumpah...bergegar rumah tu dek aku berjalan....so aku kena ubah jalan aku..bila sampai sini aku rasa kekok balik semula....kesian kan..huhhuhu...

okk rumah nie..teras 2 tingkat ada 3 bilik dan 1 bilik air...ruang tamu yang agak besar,...best lah jugak hall dy...tak macam rumah yang kitaorang sewa dulu...bilik...1 bilik 3 orang...tak kesah lagi...ada balkoni kat atas okk lah boleh sidai kain...dan yang paling penting ada 'bilik penyiasatan' bak kat myra...sebab aper si myra nie panggil 'bilik penyiasatan' bilik tu tengah tengah di antara bilik aku dan juga bilik depan....

okk rumah nie dy bagi benda benda penting dy bagi..macam peti sejuk, mesin basuh, dapur, tv dan dy bagi tilam Nipis....dy tak bg katil tp dy bg tilam nipis...pertama kali aku nengok tilam tu aku terfikir 'boleh ker aku tido dengan tilam yang macam ini?' aku rasa tebal lagi kot toto yang macam kat kelantan tu...maklum lah badan dah biasa tido atas katil dan tilam yang bersesuaian dengan katil dan kemampatan tilam tu sendiri bila jadi macam nie..ambikk kau...


my tilam..agak menyedih kan...dan kalau ibu tengok mesti dy gelak dan simpati kat aku...sebab anak nyer tak pernah tido atas tilam nipis nie..!!!!!!arrggghhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!dan masa nie jugak lah hati tetiba melonjak lonjak nak balik seremban semula......

yang best kat sini ialah..dekat ngan kedai makan dan juga tempat print..so jalan kaki pon boleh...heheheheheehe

so tu jerlah yang aku nak update pasal rumah baru bilik baru roomate baru dan juga situasi baru...hehehehehe