Sunday, January 6, 2013

Segmen : Saya Blogger Dari Negeri ..........

jom kita blogwalking guys...
selamat berkenalan...

okk korang nak join ??
korang klick jer kat gambar tu..

saya Farah Iliyana Noorlin...blogger dari Negeri Sembilan...meh sini aku detailkan lagi Negeri Sembilan belah maner...saya asal di seremban...seremban tu kan besar so kecik kan lagi senawang...taman aper?tak boleh bagi tau lah kan...aku bangga menjadi anak jati negeri sembilan...

okk bila aku keluar dari negeri sembilan orang akan bertanya aku ini dari maner..so bila cakap dari egeri sembilan.semua orang akan ingat NILAI...memang nilai tempat yang agak terkenal di negeri sembilan...selain nilai ialah Port Dickson (PD)..lagi kalau nak kampung dan makan masakan negeri sembilan yang betol betol 'kaw' di rembau dan juga kuala pilah...kat situ korang boleh makan masakan 'gulai lemak cili padi'....perggghhh memang sedap ahh..kalau korang tak tahan boleh menangis wooo...aku boleh cakap negeri sembilan...cuma aku malas jer..hehehehhee...

okk..kat negeri sembilan nie boleh dikatakan lengkap lah jugakk..aper  yang tak ada di negeri sembilan..nak laut? PD ada..nak kampung betol? Kuala pilah dan rembau ada...nak mandi air terjun? ulu bendul dan lata kijang ada....

unik nyer di negeri sembilan adalah satu satu nya negeri yang menggunakan adat perpatih... negeri lain di Malaysia semua menggunakan ada temenggung....jadi letak nya adat perpatih ini di sri menanti kuala pilah..

okk kepada blogger kat luar sana..kalau tak pernah datang negeri sembila datang dan terokai negeri sembilan....tak rugi pergi terokai negeri orang....bahkan dapat ilmu dari negeri tersebut....

KAMU
KAMU
KAMU