Tuesday, September 25, 2012

kena pecah??

semalam aku tak tahu lah knaper hati aku rasa tak sedap jer..
waktu nk pergi klz...
aku ada klz 10.30-12.30 kemudian ada lagi sepatut nyer..tapi.klz tu cancel sebab lect suruh buat preparation for prensentation khamis nie..
nk jd kan cerita 1.30-2.30 ada klz ganti..economic...
 memang nk balik dah pastu...
terus terang aku ckp aper yg aku beljar masa eco tu semua tak masuk.
then pkl 2.30-4.30 member aku sorang nie ada klz..so tunggu jeer lah dy abis klz...

dlm pkl 3.00 camtu roomate aku balik..
dy nengok bilik kita orang dah terbuka dy call aku
"Farah td sblum pergi klz kunci tak pintu bilik nie..??"
"kunci..knaper??"
"mcm ad orang masuk bilik.."
aku dah tergamam..sebab siapa nk masuk bilik kita orang..semua nyer ada kat kolej..
then cari balik member yg aku ngah dok tunggu..ckp umah kena pecah...
pastu cari pulak bdk bdk umah yg lain..
call memasing semua tak angkat..
sebab dlm klz..
memnag lah tak kan nk angkat call pulak masa lect tengah mengajar..

so cari kat kolej...dah jumpa panggil ada sorang member nie..
"umah kena pecah"
dy masuk klz balik ckp kat miss..
"miss umah kami kena pecah"
then klz dyrang pon bising...

masa kat kolej memasing semua pikir barang memasing...

  • laptop
  • kamera 
  • tripod
  • dan lain lain
so sesampai jer aku kat umah sewa terus naik bilik nengok bilik.
nengok barang semua...

Alhamdulillah laptop aku selamat..broadband aku pon selamat..

then baru mesej kat family aku..
kat akak, ibu n ayah..
"umah sewa ina kena rompak..."
pastu akak aku call n mak aku call...
sebelum mak aku call si syed muhaimin syed hassim call aku dulu..
then dah ckp ckp semua
dah chek barang..
barang yg hilang

  • 6 biji laptop
  • 1 rantai emas
  • 1 bateri laptop
 yg berwarna merah tu aku nyer lah..
barang yg lelain selamat..
syurkur Alhamdulillah...

sebelum ne dengar umah member lain yg kena..
kat TC lah kat taman ipoh jaya lah..
sblm umah kau nie,,
pernah gak umah syed muhaimin tu kena rompak...

memang dah tertulis..masa rompak tu waktu hujan n tengahari..
redha jer lah..
Dia suruh beringat..agar berhati hati pas nie..
jgn lalai..

ok peringatan tok semua yg nk cari umah sewa..
jaga lah barang barang tu elok elok..