Thursday, August 8, 2013

Raya Pertama

ok hari nie balik melaka...tak ada lah melaka sangat daerah alor gajah jer...korang tahu tempat lubuk china??haaa situ lah kampung aku...


kat situ ramai lah jugak sedara mara ayah aku....so aku memang seronok kalau berya kat situ....dapat duit raya.....


so tadi aku pergi 1 rumah wajib singgah..dan ada 3 buah rumah lagi yang family aku singgah...


dugaan betol bila time beraya ko tengah sakit kan..like selesama or batuk...

batuk tu lagi yang tak menahan.....batuk aku kali ini agak teruk berbanding sebelum nie...dan aku nie pula dalam golongan yang malas makan ubat....tak minat langsung nak makan ubat...


penawar (racun) aku jumpa hari ini ialah air sejuk or ari yang ada air batu.....memandangkan sekarang adalah musim rambutan durian nie semua....ia menambahkan lagi penawar.....



tulah degil sangat tak nak dengar ckp orang...minum air suam....ngan makan ubat....kan dah terok...tak dapat beraya sakan...


*jaga lah kesihatan semasa musim perayaan ini..*