Tuesday, May 14, 2013

itu salah aku kah

final projek...GROUPING....okkk 3-2 oranf dalam 1 GROUP...

korang mesti pelik kan kenapa aku caps lock kan GROUP...aku bukan tak suka nak kerja kumpulan nie...tapi macam tak serasi....aku rasa kalau ada flower nie baca yang masih student tahu dah aper masalah nyer...

aku kena buat kerja group...then ari ni tadi presentation....aku buat DI (Director)..then lagi 2 buat documentation yang tak habis pon buat....

so tadi masa tengah presentation ada seorang lect nie tanya.. 'kenapa awak jer bercerita yang lain tak ker??' aku senyap membisu..aku dah tergamam..sebab dy boleh tanya soalan tu directly..dan budak ni orang nie tak paham bila lect tu dah perli dia..dy buat bodoh jugak...buat selengge jugak...

so tadi lepas habis rehat lect tu nampak aku dan dy tanya...

'kenapa dengan tadi tu??'

'presentation tadi ker?'

'hah...dyrang buat aper? saper buat directo?'

'dyrang documentation...saya yang buat director..'

'haiishhhhhh...'

'berat ke miss kes saya nie?'

'tu lah..berat sangat..'

sebelum present memang dyrang ada mintak nak tengok...aku bagi..dan dyrang tanya aku nk present part maner..aku kata aku tak tahu nak present part maner...lepas tu sibuk lah dok layan 'aku nervous lah'..

aku rasa kalau aku bagi tengok director tu kat budak lelaki dyrang tahu aper yang dyrang nak present...walaupon dyrang tak buat 1 aper pon...mesti dyrang dah ada idea dah aper yang dyrang nak present....

aku berpegang 1 jer ayat...DIA TAKKAN UJI KITA KALAU DIA TAHU HAMBANYA TAK MAMPU...dan aku rasa Dia uji aku sebab aku mampu tangani masalah ini.. ayat tu sampai bila bila aku pegang....tapi aku tak lah sekuat maner untuk aku bertahan didalam ujian mu ini ya Allah....

salah aku ker dalam kes ini...aku rasa aku nak pergi lari jauh jauh sampai kehujung dunia...dan aku nak jerit kuat kuat....bagi satu dunia tahu aku tengah stress....

kehidupan aku tak semeriah sewaktu aku berada di seremban dan di rumah sewa..bila aku jumpa budak budak klz..aku rasa kehidupan aku malap...aku masih tak dapat nak cari kawan yang memahami aku dengans sepeuh nyer....yang kenal aku baik buruk aku...aku tak suka orang dok serang aku...bincang tak blh ker???

aku tak tahu lah itu salah aku atau pon tidak...ko yang cari penyakit ko lah sembuh kan balik...aku tak nak gaduh gaduh....sebab aku tahu akan jumpa balik pada masa akan datang...so pepandai lah nak hidup...kalau nak cakap yang aku tak nk buat kerja sesama tu..cuba lah fikir balik ada ker patut nak buat kerja awal malam...bagi aku awal malam ada lah masa untuk aku rest..mandi dan masa untuk aku rehat kan diri..kebiaasan aku akan mula pada pukul 12.++...so takkan aku nk ubah masa aku semata mat nak ikot kehendak orang lain..sedangkan diri sendiri akan sakit sebab tak cukup rest...huhuhuhuuhuhu...

suka hati orang lah nak nilai aku nie aper..kejam ker baik ker aper ker...bagi aku orang yang kenal aku betol betol tahu aku nie macam maner...cukup lah diri aku jer yang dapat faham aku....biarkan lah orang lain dengan pendapat yang tersendiri..mulut tempayan boleh aku tutup..tapi mulut orang aku tak boleh nak tutup..walau macam maner kecik sekali pon...