Wednesday, April 25, 2012

grouping group

keje dalam kumpulan nie memang selalu kita dengar di IPTA/IPTS..
so basib lah korang klu dapat grop yg mcm maner..

nie nasib aku..
aku ada 3 keje by group..
1 tu okk..
tp yg yg lagi dua nie mcm haram


1 presentation..
1 forum

presentation tu lect bg dah lama dah
tp ada sowang budak nie hold.
sebab dy sakit lah aper lah..
yang sowang nie..
mcm haram cikit..
aku ajak boleh siap maen game..

pastu dok burukkan aku ckp aku tak nk wat keje tu..
di takdir pada masa presentation.dy tak datng..
s presentation tetap kena buat jugak..
so aku ngan sowang lagi nie jer yg buat..
nasib baek tajuk senang...
hehehehe

jawab punyer jawab soalan dari lect
so lepas lah..

yang satu lagi nie..
pon sama..
semua aku buat..
dari point elebroration..
buat dlm bahasa melayu dan sampai ke traslate pon aku jugak kena buat...
masa aku suwuh bdk yg sama dok burukkan aku lagi
ckp kat bdk dorm dy yg aku tak nk wat keje...
memang mcm haram btol..
klu lah aku boleh pusing kan balik masa dah lama aku pusing kan masa dah..

kerana mulut badan binasakerana mulut kawan boleh jadi musuhkerana mulut jugak lah boleh jadi pembunohkerana mulut boleh jadi fitnah..dan bila fitnah boleh jadi dosa besar..lagi kejam dari membunoh....

jadi ingat lah jaga mulut tu bebaek.....
lidah kita nie lagi tajam dari pisau..
kekadang setiap perkataan yg kita keluar kan lagi tajan dari mata pedang...