Tuesday, December 25, 2012

durian crepe

okk hari ini aku buat durian crepe...aku nak juga merasa orang lain kata sedap...rupa rupa nyer lempeng durian yang di permoden kan jer...okk nie resepi nya...

1 cawan tepung gandum
3/4 suku cawan air
1/4 susu cair ker atau fresh milk
1 sudu teh esen vanila
2 sudu besar gula
3 sudu teh minyak masak sepatut nya kena guna butter tapi butter tak ada aku tukar jadi minyak...

so adunan korang akan cair macam buat lempeng tu....atau pon kuih ketayap..alah kuih yang warna hijau tu yang ubuh kelapa manis tu...

untuk filling cream dy aku guna whipping cream dan letak cikit gula...sebab aku beli yang kena pukul and no sugar tu..so kena pukul sampai kental...

benda nya senang jer....so tak yah lah membazair pergi membeli kat luar tu..6 ketul sampai RM8-10....

kan dah jimat....