Tuesday, November 13, 2012

komuter KTMB

semalam aku balik dari ipoh ke seremban
baek bas..then tukar kat KL sentral
tok ambik komuter ke sg.gadut
nie yang aku dapat pkl 6.17 ptg
see..ramai kan orng..
then aku terpaksa melepaskan train nie..sebab train nie ke bangi sahaja..
klu train nie ke sg.gadut..maun nyer aku berasak asak..
dan terpaksa merebut rebut ngan orang lain..


okk kejap pastu dlm pkl 6.30 train ke sg.gadut nie pon dtg..

dalam train..
aku masuk coach ladies...


kekadang aku pelik...
dengan rakyat malaysia..
dah tulis dan letak simboll..
ladies..
still ada lelaki yang masuk didalam coach tersebut..
this is malaysian...

bukan nk mengata aper..
kebanyakkan yang buat tu semua yang dah berumur..
itu ker korang bg tauladan kat bdk remaja mcm aku...
kekadang memang aku pelik..
nak kata tak retti baca dah besar gajah..
tp perangai still buat mcm tu..

mcm maner klu yang pandang tu adalah pelancong asing..??

korang agak aper yang dyrang semua pikir pasal malaysia??
mestilah dy pikir rakyat malaysia nie tak reti baca...

so kpd semua pengguna komuter sama ada selalu atau tidak..
berubah lah...
anda mampu mengubah nya....