Friday, May 16, 2014

Godzilla 2014

ramai yang ternanti nanti cerita blockbuster nie...seriously aku pon sama...ada lagi 1 cerita aku memang follow up dari dulu sampai sekarang..tu nanti la sebab dy belum showing lagi...


Godzilla cerita yang aku tengok dari kecik sampai dah besar nie..bila ada mega movie kat tv3 or tv2 aku akan nak tengok walaupon dah tahu cerita sampai mak aku kata

"tak habis habis tengok cerita nie tak bosan ker? tukar lah channel lain..."


tu ayat dy..sedih rasa di hati bila mak cakap macam tu..tetapi kekadang mak aku cakap jer tapi hampeh aku nak tukar balik..kalau aku tengok cerita macam nie mesti ada pengikut tegar aku...siapa lagi kalau bukan adik aku tu...i love you lah brother...


cerita berbeza dengan cerita godzilla yang sebelum nie korang tengok..alah dr apa tah dulu yang dy dok kaji cacing tu...masa tu dy dapat tahu yang godzilla nie bunting lastly kawan baik dy yang pergi pecah kan rahsia kerajaan sebab kawan baik dy perlukan news...alih alih dy di buang menjadi team untuk menghalau godzilla tu...sedih kejap kat situ...bila dy kata godzilla tu bunting sorang pon tak caya kat dy...aku suka kat part yang dyrang dok main lari lari dalam bagunan tu...kelakar giler...

cerita kali ini ada 2 ekor raksasa...dah macam cerita ultramen pulak..raksasa tu ada 2 ekor betina dan juga jantan..raksasa nie makan radiasi nukluer..dan macam korang sedia maklum jepun ada lah menyiman nuklear..jadi ada sepasang suami isteri kerja kat nuklear nie...isteri mati sebab dy tak sempat balik ke gate sebab nuklear dah merebak...jadi suami dy buat kajian kenapa isteri dy boleh mati..15 tahun kemudian..suami dy pergi ke tapak kilang tersebut..dan di tahan sebab masuk kawasan kurantin...anak dy datang kira macam reman lah..bila ayah dy cerita apa yang kajian dy buat anak dy macam tak percaya...dan keesokkan hari anak dy ikot ayah pergi ke tempat kurantin tu...dan udara kat situ bersih..dalam masa tu jugak perkara yang sama terjadi balik semula..dan orang kat situ pon tak percaya apa yang ayah dy kata kan...sampai raksasa nie keluar...baru lah kecoh...dr serizawa memberi idea mengguna kan godzilla untuk menewaskan musuh..tetapi idea tu di tolak oleh pihak tentera...



cerita awesome sangat....dah macam cerita ultramen sikt dekat part lawna lawan tu...tak macam cerita godzilla yang dulu...

korang boleh tengok lah kat wayang sekarang...kalau nak tengok effect yang cantik pergi lah tengok 3D...mesti lagi gempak...