Thursday, May 15, 2014

ada lagi RM 50 nie....

okk baucer buku aku ada lagi RM50..kot orang lain mesti dy akan kata..

'alah 50 jerr..apa dapat dengan 50...'.

sebenarnya banyak boleh beli buku RM 50 tu...huurmm..dan aku ada dengar untuk membeli buku menggunakan baucer tidak boleh sesuka hati..maksud aku..korang tak boleh beli novel saja jer.. kena beli buku yang korang study...


kat situ aku macam krikk kriikk sikit..sebab buku aku study..? dari pertama kali aku dapat baucer buku aku tak pernah beli buku yang aku study..mostly aku pergi beli novel and buku buku yang family aku nak...BUKU okk..bukan nyer aku pergi beli accessorize computer...


dan hari tu ada keluarkan statement kat surat khabar pasal baucer buku nie..meh sini aku bagi kerata sikit..

"Selain itu, kelonggaran yang membolehkan mahasiswa mengguna sebanyak 20 peratus daripada nilai baucar yang tidak dapat dihabiskan untuk membeli barangan lain selain buku turut dimansuhkan.

"Kementerian Pendidikan memandang serius terhadap sebarang penyalahgunaan BB1M dan menghargai aduan berkenaan penyalahgunaan daripada orang ramai," katanya yang dipetik dalam satu kenyataan, hari ini."


credit to sinar harian 

tu akhbar sinar harian jap aku bagi link supaya korang faham apa yang aku cuba sampai kan...baca sini untuk maklumat lanjut


nie lah kata orang nila setitik rosak susu sebelanga....dek kerana segelintir tu habis semua orang tak bersalah pon kena...


sekarang nie aku pon tak tahu nak manafaat kan 50 tu macam maner...target novel jer sekarang nie..tapi bila dah jadi macam nie...hurmmm sabar jer lah....huurmmm huuurmm...