Sunday, June 16, 2013

Perkahwinan

rasa nya semua orang nak mengakhiri zaman bujang...cuma tak tahu cepat atau lambat...walaupon sekarang kita dok berkapel dengan lelaki A tak semesti nya kita akan kahwin dengan lelaki A...ia berdasar juga kepada jodah yang telah tertulis di Loh Mahfuz...

bagi aku..cepat atau lambat jodoh dan juga perkahwinan telah di serah kan kepada yang Maha Berkuasa dan Maha Mengetahui...Dia telah tetap kan dengan siapa, bila, dan di tempat akan di akad nikah kan...

semua lelaki aku jumpa dan berkawan..aku nie bukan lah jenis memilih untuk berkawan...sekiranya ada jodoh aku dengan kawan lelaki yang aku berkawan aku terima dengan hati yang terbuka...

dan aku harap lelaki yang bakal menjadi imamku nanti dia yang pertama dan yang terakhir....aku cuba menjadi kan lirik lagu "inteam nur kasih" sebagai panduan hidup aku untuk memilih calon imamku..



"Bagaikan permata di celahan kaca
kerdipnya sukar tuk dibezakan
Kepada-Mu Tuhan ku pasrah harapan
Moga tak tersalah pilihan

Nur Kasih-Mu mendamai di kalbu
Jernih setulus tadahan doaku
Rahmati daku dan permintaanku
Untuk bertemu di dalam restu

C/O
Kurniakan daku serikandi
Penyejuk di mata penawar di hati
Di dunia dialah penyeri
Di syurga menanti dia bidadari
Kekasih sejati teman yang berbudi
Kasihnya bukan keterpaksaan
Bukan jua kerana keduniaan
Mekar hidup disiram Nur Kasih

(Doa)
Ya Allah kurniakanlah kami isteri dan anak-anak
Sebagai penyejuk mata penawar dihati

Ulang C/O

Di tangan-Mu Tuhan ku sandar impian
Penentu jodoh pertemuan
Seandai dirinya tercipta untukku
Rela-ku menjadi miliknya

Kurniakan daku serikandi
Penyejuk di mata penawar di hati
Di dunia dialah penyeri
Di syurga menanti dia bidadari
Kekasih sejati teman yang berbudi
Kasihnya bukan keterpaksaan
Bukan jua kerana dunia
Mekar hidup ini disiram Nur Kasih
…disirami Nur Kasih"


aku serah kan kepada Allah SWT dalam urusan jodoh aku ini...

Ya, Allah sekiranya dia adalah jodoh aku.. aku terima dengan redha..sekiranya dia yang menjadi Adam di sisi Hawa...dan dia yang akan tunggu di pintu Syurga aku terima ini Ya Allah... Kau satukan diriku dan dirinya seperti mana Kau satukan Adam di sisi Hawa...Muhammad dan Khadijah...

setiap orang ada pasangan jodoh yang tersendiri....jadi tunggu lah jodoh anda datang...

p/s: nak kawin jemput jemput lah....hehehee