Tuesday, September 2, 2014

IKEA

siapa tak pernah pergi IKEA yang kat sg.buluh tu...okk kali nie aku pergi dengan niat nak bershopping...sebab dulu pernah datang dengan saja saja jer pon dah melayang dah duit...apatah lagi pada kali nie...


in the same time aku pon ada jugak target...hehehehehe..bukan nak bershopping sangat...sebab aku nak beli cermin jer....cermin untuk bilik aku...nak tukar kasi transform sikit sikit lah bilik tu....hehehehee..



target aku yang kedua ialah nak makan meatball....hah 1 lagi keutamaan orang datang ke IKEA sebab nak makan meatball jer...memandangkan IKEA nie kedudukan berhampiran dengan hotel Royal Bintang the curve e@curve kidzania dan lain lain...so IKEA nie akan menjadi tumpuan ramai bila masa hujung minggu dan juga bila waktu makan tengahari dan lepas waktu kerja...



bagi yang nak datang ke IKEA semata mata untuk makan jer aku rasa baik lah cari masa yang sesuai...sebab takot nanti korang mesti menyampah nak datang lagi...hehehehehe



so hari ahad masa aku pergi hari pukul 10.++ sampai IKEA pon kereta dah beratur dah nak cari parking...then masuk jer dalam lagi lah kan...masalah jadi lama sebab nak buat pemilihan...ada barang aku kena pergi ambik sendiri kat tempat gudang tu...so dah dapat nombor tu semua dan dah habis jelajah baru aku pergi kat tempat gudang untuk ambik barang...




barangan yang aku ambil kali ini lebih kepada accessory barang rumah untuk akak aku...so memang banyak dan ada diantara barang tu panjang panjang lah jawab nya...hehehehehehe..



so habis hari tu agak banyak sebab macam macam beli barang dengan niat...hehehehee...ada lagi sebenar tak cukup...sampai aku pon naik letih dah...siap bergayut dah aku kat troli...nak cari tempat duduk maner nak ada tempat duduk...so kena pandai pandai mencangkung....