Monday, December 8, 2014

berhati hati banyak mata memandang..

baru baru ni ada seorang manager aku kena rompak...banyak kerugian di alami...nasib baik tiada kemalangan jiwa yang terjadi...selepas kejadian tu aku berfikir nasib baik manager aku tu tak ada apa apa...sebab dia dah berkeluarga kesian kat anak dan suami dia...mak ayah dia lagi...




masa kejadian tu berlaku aku masih belum ke tempat kerja..sebab aku kerja mula pukul 4..kejadian tu berlaku sebelum tu lagi...dari cerita tu aku memang dah agak orang memang dah tahu tujuan dan pukul berapa manager aku selalu keluar..memang dia dah taget...nasib siapa je manager aku yang kena keluar...




pada aku  nak salahkan manager aku pon tak boleh...sebab manager aku itu memang dah duty dia..dia hanya menjalankan tanggungjawab jer...tetapi waktu yang hampir sama membuat kan orang memang dah syak manager aku....yang kedua yang aku nampak adalah tiada keselamatan langsung untuk pergi ke bank....yang ketiga tak alert dengan apa apa yang mencurigakan..memang lah rakyat malaysia nie semua akan berfikir baik baik...nak buat macam mane lumrah masyarakat malaysia....




kepada rakyat malaysia sekalian cuba kita ubah persepsi kita terhadap orang orang yang mencurigakan...atau nak kemana mana kalau melibat kan duit cuba pergi lebih dari seorang terutama malam atau siang hari...kalau nak lebih advance cuba belajar teknik teknik mempertahankan diri...kalau dapat belajar a few a step pon dah ok cuba kalau nak...



apa pon kepada sesiapa yang selalu berurusan dengan bank sila berhati hati...banyak mata memandang...tengok kawasan sekeliling...sama ada dekat atau tak dengan bank yang ingin berurusan...walaupan dekat keselamatan tetap no.1... ingat anda anda keluarga ada ibu bapa ada orang yang menyanyangi anda sama ada secara terang atau tersembunyi...