Tuesday, July 24, 2012

ragut

aku adalah salah seorang mangsa ragut..
klu aku ckp mcm nie confirm ramai orang tak caya...
tapi percaya lah aku ada lah salah seorang mangsa ragut..
bkn ragut kesucian tetapi hampir di ragut..

nasib baik ada sebuah kereta viva memberhentikan kenderaan dan menekan hon kepada peragut yang cuba merangut beg laptop aku...

cerita nya bermula begini...

ada suatu malam...semua kawan kawan aku keluar pergi date ngan boy memasing..so tinggal kat umah aku ngan ada sorang roomate aku...aku memang bosan giler sebelum aku memiliki broadband..so aku pergi ke kedai mamak seorang diri..pada pkl 10.++ mcm tu lah...pada pkl 1.++ memang aku nk balik dah tetiba aku nmpk kawan kawan aku yang baru balik dari date datang ke kedai mamak tu...so tak jadi lah balik...online lagi smpai pkl 3.++ pagi.baru decide nk balik umah..so nk jadi kan cerita ada 2 motor 4 orang lalu dan cakap 'I love U' aku ngan member aku tak layan..ada sorang member nie terpandang dan ternampak dyrang patah balik..masa tu aku dah selipang kan beg laptop aku dah...so aku agak kebelakang cikit so aku kena ragut..peragut tu tak dapat sebab ada keter hon dan dyrang terus blah...lps kita orang kena, tak berani nk balik umah sebab takot dyrang aim umah..so mintak tolong salah seorang bf kawan yang duduk dekat situ teman kan kitaorang alik ke umah...

sejak daripada itu aku dah tawar hati nk pegi kedai mamak pada waktu malam dan tawar hati nak online kat sana...

klu di pikir pikir kan memang salah aku sebab aku keluar seorang diri...dah lah tu balik dah lah lewat...tapi mcm tak expect langsung akan kena kat aku..

so ingat lah 'malang tak berbau'   selama nie kita dengar orang kena samun kena rompak kena ragut..sebab kita tak pernah kena..tapi bila kita dah kena baru kita tau trauma dy macam maner...

berhati hati lah sekiranya nk keluar memalam..