Sunday, December 25, 2011

terima kenyataan

okk..klu korang follow my blog..
ader post aku pada 2010 desember..
post dy "saper lagi kuang ajar di antara anak buah dengan pakcik?????"
ok tu post tentang seorang hamba Allah yang tak reti mencari sesuaatu pekerjaan untuk keluarga...

setelah sekian lama aku tak blk kpng sebab nk mengelat kat orang nie
tetapi esok aku tak tahu arr sama ada nk ikot atau tidak
klu mak aku ajak...

ada berapa kali mak n akak aku ajak blk
tp mcm mcm alasan aku bg tau
sebab aku tk blh terima cara dy menegur aku dah layanan dy terhadap family aku..
memang aku kecik hati giler...adik beradik mak aku yg lain pon tak layan aku mcm tu..bukan setakat adik beradik mak aku bahkan adik beradik ayah aku pon sama gak..
mcm maner aku nk mengaku dy pak cik aku...
aku tak tahu lah mcm maner adik beradik mak aku blh tahan ngan perangai dy...sebab aku sendiri bila dah kena memang sakit hati..
ngan ayat yg mcm s**l..ngan pandangan mata yg agak tajam..haiishh nk buat mcm maner adik mak aku jugak...kenalah terima...

ader benda yg orang lebih tua tegur kita boleh terima dan ada kala nyer kita membatah/melawan..sebab kekadang kita rasa aper yg kita buat betol..dan ada kala nyer di pandangan mata orang tua adalah salah...
jadi kita kena terima sebab me\usabab sekiranya berlaku pengcanggahan tersebut dan berfikir secara rasional/positif/lebih matang.....