Saturday, August 31, 2013
Tanda - Awie (ost Tanda Putera)
Tanda setia luar biasa
Pembela cinta lambaian warna kekasih
Tanda berani pemburu masa
Kau berkorban putih duka bawa lari
Tanda cinta setia
Kau pejuang hati sejati melindungi tercinta
Tanda luar biasa wira hati sunyi rasa luka
Disanjung dirindui
Tanda girang di hatimu ---
Tanda cinta setia
Kau pejuang hati sejati melindungi tercinta
Tanda luar biasa kemas suara ilham ketenangan
Disanjung dirindui
Kasih lama terjalin
Maafkan rasa benci
Jangan sekali dikhianati
Tanda sentuhan senyuman
Tanda abadi terpahat dalam naluri
Tanda cinta setia
Kau pejuang hati sejati melindungi tercinta
Tanda luar biasa wira hati sunyi rasa luka
Disanjung dirindui
Sentuhanmu tanda hatiku
burger bakar di Ipoh
okk tadi aku makan burger bakar di 21grill...
kedai nie dekat kinta riverfront...
so ini lah menu aku...
kedai nie dekat kinta riverfront...
so ini lah menu aku...
nyyyyyuuummmyyyy....
daging tebal still ada juicy...berperisa....
sedap sangat.....
so kepada sesiapa yang nak makan burger bakar di ipoh boleh pergi 21 grill kat riverfront...
bangga
bangga giler sebab sebelum tengok wayang semalam nyanyi lagu negaraku...
aku rasa benda nie bukan patot ada masa time kemerdekaan sahaja tapi seluruh masa....
ini negara malaysia klu bukan orang melayu sendiri nak bangga kan tanah air sendiri siapa lagi....
tapi semalam memang rasa something masa nyanyi lagu negaraku sebelum tengok cerita tanda putera....
korang pergi lah try tengok cerita tanda putera nie tak rugi der...
aku rasa benda nie bukan patot ada masa time kemerdekaan sahaja tapi seluruh masa....
ini negara malaysia klu bukan orang melayu sendiri nak bangga kan tanah air sendiri siapa lagi....
tapi semalam memang rasa something masa nyanyi lagu negaraku sebelum tengok cerita tanda putera....
korang pergi lah try tengok cerita tanda putera nie tak rugi der...
borong ice cream
okk hari ini 31/8/2013...kilang wonderful kat kawasan perindustrian jelapang ada sale for ice cream...mesti korang tak pernah dengar kan sale ice cream....
so ini adalah list atau ice cream yang dy offer...dan cuba korang wat perbandingan..
Tanda Putera
Tanda putera...one of the truth story how tun abd razak menjadi seorang pemimpin.dalam pada yang sama keadaan kaum yang masih dalam keadaan huru hara....
Pada mula nya tunku abd rahman menyerah kan jawantan perdana menteri pada ketika itu tun abd razak menjadi timbalan perdana menteri. ..apabila tun abd razak menjadi perdana menteri..tun dr ismail menjadi timbalan nya...san pasa ketika itu tun dr ismail telah menyembunyikan penyakit nya dari tun abd razak...dalam pada yang sama tun abd razak sendiri juga menyembunyikan penyakit leukemia dari pengetahuan sesiapa termasuk isteri nya sendiri toh puan rahah....
Tun abd razak tak mau semua bersedih dengan penyakit nya...dan ketika itu tun dr ismail telah pergi dahulu meninggal dunia akibat serangan jantung....dan tun abd razak kehilangan kawan baik doktor peribadi penasihat dan juga timbalan perdana menteri...
Setelah tun dr ismail pergi keadaan semakin huru hara... dan ini telah menyebab kan keadan negara makin kacau bilau.....
Keadaan tun abd razak semakin terok..dengan nasihat ketua polis negara haniff menyuruh tun abd razak untuk bercuti dan menjalani full treatment...dan akhir nya penyakit yang selama ini di sorok telah di ketahui oleh seluruh ahli keluarga tun abd razak..keadaan tun abd razak sungguh tenat dan kritikal...doktor peribadi tun dr ismail hanya mampu menyuruh seluruh ahli keluarga berjaga jaga...
Dan akhir nya tun abd razak pergi sebagai seorang perjuang negara..pergi nyer sebagai perwira...
Kalau korang tengok cerita nie sedih sgt....
This story more to sejarah perdana menteri. ...tak rugi pon tengok...boleh tambah kan ilmu...lebih lebih lagi remaja dan orang yang lahir pasca merdeka...sebab korang tak rasa nenek moyang kita dulu berjuang untuk negara...korang lahir jer dah merdeka...tu sebab korang macam tak faham aper itu erti kemerdekaan.
Ok guys yang maner nak tengok boleh g tengok..tak rugi g bayar tiket rm15 dengan bahasa yang indah boleh menambah pengetahuan sejarah negara dan sejarah perdana menteri..
Published with Blogger-droid v2.0.10
Subscribe to:
Posts (Atom)




