Wednesday, April 11, 2012

blog baru..update by google

aku nie dah masuk kes tak ade keje dah nie...
smpai kan blog pon nk update..
heheheh

biasalah pagi lagi nie hah..
baru pkl 10.25 a.m
sebab semua bdk dorm aku tdo...
aku jer yang sememang nyer bangun awal..
sebab dah biasa bgn awal kat umah so tak blh nk tinggal kan perangai tu..
lagi satu orang kat bangun awal rezeki masuk..
klu dah bgn tengahari ape rezeki nk masuk nyer....
hehehe

okk so aku pon klick lah kat upgarde blog..
memang totaly berubah gile arrr...

heheheh..
aku kena explore dulu blog nie baru aku blh jd pro balik
mcm kat blog lama..
hehehehe

wifi

okk..aku nie dok dorm kat kolej aku..
so kat dlm dorm aku nie ada router
ala yg menjadikan wifi tu..

okk nak jadi kan cerita ntah mcm maner last week ari jumaat tetiba blackout
okk selepas blackout okk aku try guna wifi dah tak dpt dah..
huhuhuuhu
sssseeeeedddddiiiiihhhhhh aku....

nah baper kali aku tutp router tu aku pon tak tahu..
padahal dah terang terang tulis kat situ..
"JANGAN TUTUP SUIS INI"
see bertapa jahat nyer aku..
hahahahaa

so mlm td aku ttup kejap..
then ntah pl baper ntah kak youn suwuh aku bukak..
so bila aku bukak jer..
hehehehe
alhamdulillah..
dapat wifi blk....

bila aku dah buat mcm tu aku teringat masa aku sekolah dulu..
aku dulu blh tahan gak lah jahat nyer tu..
sebab..
pernah masa form 1
pintu klz terkunci..
ntah aper tah ada bdk laki tu buat ntah..
smpai terkunci..
then aku mintak gunting kat member aku..
masa tu bdk laki laen..dok memekak..bising giler arr
"weii klz kunci tak yah belajar..wei kl kunci mcm maner nk masuk nie..??"
see tak ader insenesetif langsung..
okk bila kawan aku dah bg gunting kat aku
aku pon try n error lah..
pintu tu dapat buka...
barulah semua bdk bdk nie dpat masuk..

pastu ader sekli cikgu zarita nanyer..kat bebudak klz nie..
"pintu nie kamu kunci tak??"
"kunci cikgu.."
"kamu ambik kunci kat office ker??"
"tak...farah bukak pakai gunting.."
toing toing toing....(aku)
cikgu zarita pandang aku dy geleng kepala dan aku buat muka tak bersalah..hehehe
"ehh kamu nie..boleh jadi pencuri pulak dah.."

okk tu aku masa zaman sekolah...
jahat kan...
tu blm lagi cerita yg ada niat nk buat jahat lagi..
ehhh aper lah nk jd ngan aku..

kekadang kejahatn yg kita buat ader kebaikanyer
kekadang kejahatan yang kita buat memang betol itu jahat nya..
jadi korang pilih lah yg mcm maner korang nk..
keputusan di tangan korang semua...

Di Atas Satu Cinta - Indah Dewi Pertiwi


Jejak-jejak langkahku
Bagaikan lembaran waktu
Apakah ku masih bisa terus melangkah
Serpihan hidupku 'kan ku bangun
Di atas satu cinta

Subhanallah aku mencintainya
Subhanallah aku menyayanginya
Dari ufuk timur hingga ke barat
Selalu dihatiku

kesedihan 2

okk td dalam pkl 7.++ mcm tu pas maghrib aku dpt tau
yg cikgu aku punyer husband meninggal dunia
akibat komplikasi jantung...

setahu aku memang dy sayang giler kat laki dy kot
sebab dy sanggup berkorban.
dy boleh tinggal di seremban bersama anak anak 'dan suami dy berada di johor...

aku pernah nampak klu aku terserempak cikgu nie ngan arwah suami dy kat luar.
memang loving abis lah aku cakap..
kalah orang tengah bercinta.tak mcm cikgu nie punyer loving...

see bertapa sweet nyer cikgu nie ngn arwah suami dy..
kenangan cikgu fadhilah n arwah suami dy *curi kat fb..

untuk cikgu semoga tabah menempuhi kehidupan yang akan datang....

Monday, April 9, 2012

jusco aeon section 18 ipoh

semua orang dok bercakap pasal aeon
so semalam bubu membawa aku dan member aku g aeon..
aku myra fyra n rehan jer g..
kak youn tak nk ikot..
sebab keje banyak...
memang pon keje bnyk..

so semalam aku jenjalan lah dalam aeon tu..
best..lenguh lah kaki aku..
bnyk jugak kedai kedai yg tak ader kat ipoh nie ader kat aeon sec 18 nie..

so semalam bnyk jugak lah aku belanja..hehehe
over dose lah pulak..bajet lari..
hehehe

okk malam tu pas jenjalan kat aeon..
kitrang g karoks..
aku nie tak sgt lah nk karoks tp dah dyrang nk karoks aku follow jer..
hehehe

pas g karoks aku n member g print keje jap..
then aku open tables tok member aku..
memang aku dah janji ngan dyrang bln ni aku nk belnja..
tu yg semalam open table domino pizza..
hhhhmmmm okk lah...

sebelum kitarang open table..
kitrang g ambik kak youn dulu..
sebab kitarang tak nk open kat dorm so kitrang kena singgah dorm ambik kak youn n baru g open table..
hehehhee

rabu nie kan cuti sempena pertabalan agong..
so ingat nk g nengok wayang..
heheeh
duet lagi...
heheehehe

so buat masa nie aku kena update kat kolej sebab wifi kat dorm mcm haram...
hohohoho
tension aku sebagai seorang pengguna IT..
huhuhu
seeeddiiihhhhkannnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sooooo sssssaaaaaaaaaaaaaddddddddddddddddddddddddddddddddddd!!!!!!!!!!!!!!!!
okk lah smpai di sini sajalah kan..